Bäst under press.

Undrar ni ibland varför man jobbar bäst under tidspress?

När jag ställer klockan på kvällen räknar jag ut hur mycket tid jag behöver på morgonen. Jag har inte råd med någon dötid, för det leder alltid till att jag sackar efter i tiden i alla fall. Så jag planerar i vilken ordning jag ska göra vad, var mina kläder ligger, vad jag ska slänga i mig till frukost.

På jobbet sätter jag hela tiden upp mål när jag ska vara klar med respektive uppgift, alltså måste jag hela tiden jobba för att bli lite bättre och snabbare hela tiden. Tävlingsmänniska kanske du tänker? Jag skulle snarare säga att det är en bra morot för att få tiden att gå snabbare på dagen.

När dagen närmar sig sitt slut brukar jag börja tänka ut hur eftermiddagen och kvällen ska se ut. Jag får för mig att jag hinner med mer då. Kanske skulle man istället börja ta dagarna lite som de kommer? Inte alltid sätta press på sig själv.

♣klöver♣

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0